Nik Nur
Heheheh... Saya dah kena cop..huhu.. Alhamdulillah, majlis pertunangan dah selesai. Penat, gembira, terharu, lega dan macam-macam lagi perasaan bercampur baur. Bila cincin dah tersarung di jari, separuh dari rasa keraguan dan tak selamat hilang. Terima kasih pada semua yang datang dan memeriahkan majlis. Juga kepada keluarga yang banyak bersusah payah. Huhu, macam speech pemenang anugerah la pulak.. Mmm, ni lah gambar cincin nya..cantik kan?


Dugaan
 
Allah, kami bersyukur atas segala kurniaan-Mu. Setiap ujianMu kepada kami, kami redha dan kami tempuhi. Permudahkan lah urusan ini bagi kami. Berilah kami kekuatan dalam menghadapi apa sahaja yang akan datang di antara kami, di hadapan kami dan berdepan dengan kata-kata orang.

Saya kadang tidak memahami, kenapa manusia begitu kejam. Memfitnah, menuduh dalam senyum dan paling teruk, menggunakan cara yang mengsyirikkan untuk memuaskan hati sendiri. Kenapa tidak mahu berusaha kalau mahu berada di posisi selesa dalam syarikat? Apa mereka ingat orang lain goyang kaki untuk 'established' dalam kerja.. Selalu nak ambil jalan mudah tetapi rajin pula nak buat benda-benda yang kufur tu. Saya cukup marah. Marah kerana saya tahu, yang dia berusaha keras dalam setiap tugasan yang diberi. Sanggup balik lewat malam, sanggup bekerja di hujung minggu. Kenapa dengki? Setelah begitu banyak susah payah yang dia lalui.. If you want some appreciation from others, work hard!

Begitu banyak dugaan yang kami lalui. Mujur Abang kuat dan stay positive. Alhamdulillah, kesihatan Abang semakin pulih. Mungkin selepas ini kami akan lebih berhati-hati. Kawan boleh makan kawan. Bukan bersangka buruk, tapi sudah perit. Biarlah, kami berserah pada Allah.

Selepas diperkenalkan

Saya sayangkan dia kerana hatinya, kerana sifat tanggungjawabnya dan kerana penyayang nya dia. Jadi, apa jua kata-kata orang tentang dia, tidak akan sekali-kali mengugat pendirian saya. Mereka belum kenal, justeru boleh saja mereka menilai dari luaran. Mungkin saya berkecil hati..ya.. Tapi, andai saja saya diberi pilihan lain yang mungkin secara lahiriah nya cukup indah dimata, tetap jua hati saya adalah untuk nya. Dia cukup menenangkan mata saya melihat nya, menenangkan hati saya mendengar suaranya dan membuat saya tersenyum dengan lucunya.

Tapi syukur Alhamdulillah, umi, aba dan adik-adik sukakan dia. Redha mereka yang lebih penting.


Semoga hubungan ini berterusan hingga kami diijab kabulkan, seterus nya hingga ke syurga.. Ameen..
3 Responses
  1. AkuHAmbaMU Says:

    Ya Allah dengar lah doa sahabat ku ini...
    Untuk Sahabat jadikan lah dugaan sebagai cabaran untuk menempuhi hidup yang bakal mendatang..semoga ketabahan mengatasi segala gala..
    Semoga Bahagia..wahai sahabatku..Dunia & Akhirat..aminn


  2. AkuHAmbaMU Says:
    This comment has been removed by the author.

  3. Nik Nur Says:

    Thanks Odie..
    Tanpa dugaan apalah erti nya hidup..


Post a Comment

Pages