Nik Nur
Sebulan puasa seperti nya berlalu cepat sekali. Kepergianmu kuratapi, tidak ada lagi solat terawih. Tiba-tiba aku terasa rindu sangat dengan suasana Masjid Negara. Penyaksian suka-ku, duka-ku, rindu-ku dan tangis-ku. Namun kehadiran Aldilfitri ku sambut gembira. Gembira kerana dapat berkumpul sanak saudara, merasai rendang marvellous umi dan aba, dan paling penting gembira kesyukuran. Namun, aku merasakan prestasi Ramadhan ku teruk sekali. Sedih. Salahku sendiri. 30 juzuk saja tidak sempat ku khatamkan. Juga tidak istiqomah solat malam. Mujur terawih masih cuba kusempatkan. Moga diberi peluang menebusnya di Ramadhan akan datang amin.


Selamat Hari Raya untuk semua ahli keluarga ku. Umi dan Aba tersayang. Adik-adik pengubat duka-ku. Tunang yang sentiasa memahami. Juga yang lain nya. Serta kepada semua 'watak-watak sampingan' hidup-ku yang turut menyumbang ceria. Dosa ku terlalu banyak pada Allah. Justeru, ampun maaf itu kudahulukan kepada Yang Maha Esa.

sebelum bersolat sunat aidilfitri

Menu pagi raya yang so tasteful. Terutama nasi mendi dan rendang. Ya-Allah, sangat best. Wajib menuntut dengan Aba nih..heheh.   
kamu-kamu..

sebahagian dari nya.

Cukup lah. Malas pulak nak upload banyak-banyak. Huhu.. Raya!!!
Labels: , | edit post
0 Responses

Post a Comment

Pages